Када је наша школа учествовала у Развионици, моје колегинице и ја смо урадиле мало акционо истраживање са ученицима петог разреда. Резултате смо представиле на Развионици. Полазна претпоставка је да су ученици до сада само спонтано усвајали значење налога, а да се није посебно обраћала пажња на њихово значење и разумевање. Пракса то демантује. Након спроведеног истраживања (тестирања и примене другачијег приступа) закључак је да је ученицима потребна додатна подршка и објашњење када је у питању разумевање налога (инструкција) из задатака у уџбеницима и радним свескама.
Импликације за рад са ученицима: када дате инструкцију на енглеском, увек проверите на неколико начина да ли су сви разумели. Верујте, и опет нису сви разумели. Разумевање инструкције је пола посла у решавању задатка. И посветите мало времена значењу инструкција у уџбеницима. Могуће је да су се ученици код другог издавача сусретали са другим глаголима (consolidate, revise, review, итд).
Погледајте презентацију на овом линку.
Само неки од примера како деца разумеју инстукције:
Нема коментара:
Постави коментар