“Оно
што дете данас уме да уради у сарадњи,
сутра ће моћи да уради самостално.”
(Vigotski, 1996: 189)
Последњих
година вршњачко учење добија све више
на значају и многа истраживања указују
на позитивне ефекте које оно има: гради
тимски дух, развија социјалне и комуникативне
вештине, изграђује самопоуздање,
доприноси већој продуктивности када
су у питању исходи учења. Поред овога,
многи аутори заступају став да вршњачко
учење води ка развоју критичког мишљења.
Иако
су стратегије вршњачког учења добрар
алат за рад у рукама наставника, треба
водити рачуна да пуко груписање ученика
уз инструкцију да треба да раде заједно
не даје аутоматски резултате. Наставник
је тај који свесно управља групним радом
и бира одговарајући модел рада. Једино
уз пажљиво осмишљен наставни процес и
добру теоријску позадину резултати
вршњачког учења могу постати видљиви.
Циљ
моје презентације на 10. ЕЛТА конференцији је да прикаже теоријске моделе
вршњачког учења који воде развоју
критичког мишљења али и да покаже како
теорија може да изгледа у пракси.
Теоријски оквир који подржава вршњачко
учење је социокултурална теорија Лава
Виготског и елементи конструктивистичке
теорије Џерома Брунера, док је примењени
модел “матрице питања” предложио Чак
Видерхолд и спада у стратегије
кооперативног учења. Поред
овога, за развој критичког мишљења
значајна је Блумова таксономија –
мишљење вишег реда...
Уколико желите да сазнате више о овоме, дођите на моју презентацију Collaborating Outside the Box у оквиру ЕЛТА конференције: субота 19. мај, 17.45-18.00 (Session III). Презентација траје 45 минута.
Нема коментара:
Постави коментар