Зато сам сама припремила тест писања. Ученици који могу да раде овај тест уче енглески три, односно четири године (тј. од првог разреда) са годишњим фондом часова 72, два пута недељно, први страни језик. Тест је направљен на тај начин да заправо не фаворизује никакве уџбенике, већ да се проверавају садржаји предвиђени Наставним програмом за енглески језик, трећа/четврта година учења, а у складу са стандардима датим у Заједничком европском оквиру за учење, наставу и оцјењивање језика А1 нивоа. Време предвиђено за решавање теста је један школски час на крају школске године.
Постоје две варијанте теста: Writing test A и Writing test B. Обе имају за циљ проверу истог градива, али је варијанта Б лакша у смислу што ученици добијају смернице шта све треба да напишу. Варијанта А пружа више слободе ученицима у избору садржаја описивања, што је добро за креативност али може бити незгодно за оцењивање јер можемо добити неочекиване одговоре који неће покрити градиво које смо намеравали да оценимо. Пракса је показала да се чак и најбољи ученици у трећем разреду тешко сналазе са варијантом А, мада има изузетака због којих вреди давати овакав тест. Зато предлажем комбинацију ових варијанти у одељењу, где ће наставник проценити коме би могао дати тест А и омогућити ученику да се слободно изрази. Осталим ученицима треба дати тест Б.
Одавде можете преузети тест.
Кључ теста
Иако постоје наставници који сматрају да једним задатком треба процењивати само једну област и да се треба фокусирати само на једну партију, у основи овог теста је теорија да језик не можемо разбијати на елементе које ћемо изоловано оцењивати. То значи да ће се у сваком задатку оцењивати све што ученици напишу.
Пошто су ученици тек на почетку учења језика, од њих се не очекују дуги састави и богатсво речника. Од њих се очекује највише по пет реченица по задатку у којима треба да употребе правилно граматичку структуру, изаберу адекватан вокабулар и воде рачуна о правопису. Међутим, треба их од малих ногу усмеравати ка елементима доброг састава, тако да треба да знају да ће им се оцењивати и садржај, комуникативност написаног и словне грешке. Дакле, циљ оваквог теста јесте да код ученика провери у којој мери су овладали граматиком, вокабуларом, тачним писањем речи, правописом и да ли умеју да комуницирају са читаоцем свог текста. Сваки задатак се бодовима оцењује према следећој табели и максималан број бодова је 10 по задатку. Детаљнији опис граматике и вокабулара који се оцењује следи након ове табеле.
Наставиће се....
Нема коментара:
Постави коментар